|
|
|
Novembre
« Materia »
| |
|
| |
|
|
| |
| |
| |
1 | Verne 05:44
|
| 2 | Memoria Stoica 06:00
|
| 3 | Reason 07:30
|
| 4 | Aquamarine 05:13
|
| 5 | Jules 05:47
|
| 6 | Geppetto 06:59
|
| 7 | Comedia 06:55
|
| 8 | The Promise * 05:33
|
| 9 | Materia 05:41
|
| 10 | Croma ** 06:25
|
| 11 | Nothijngrad ** 06:08
|
| | Total playing time: 67:55 |
|
Carmelo Orlando - vocals, guitars
Massimiliano Pagliuso - guitars
Giuseppe Orlando - drums |
|
Recorded at Outer Sound studios by Giuseppe Orlando (www.theoutersoundstudios.com)
Buy it here
Additional recordings and final mix done at Finnvox studios by T.T. Oksala (www.finnvox.fi)Mastered at Finnvox studios by Mika Jussila
Artwork by Travis Smith (seempieces.com)
Band photos by Lucio Muzzi
* Originally performed by Arcadia (Duran Duran members)
** Previously unrecorded tracks from the NOVEMBRINE WALTZ era |
|
| 1. Verne
[C. Orlando, Pagliuso, G. Orlando]
Sarah, we once feltered
As you froze that
Morning omen
And you told them
And you warned them
That the sky turned red
Above them
Sarah it's said, same rain
Doesn't fall down twice.
Days, gone by,
Come back as the morning light
A colourl |
|
|
|
|
|
|
|
| |
|
|
|
В 2006 году коллектив Novembre решил спуститься на землю и выдать более удобоваримый для большинства слушателей продукт - "Materia". Если подбирать эпитеты к этому альбому, то в голову приходят "лёгкий", "воздушный", "мелодичный" и масса других. Запись отличная - каждый инструмент слышен, ничего не сливается в кашу. Вообще, этот альбом отличается завидным мелодизмом, причём мелодии настолько красивы, что даже дух захватывает. Гитарные партии всё так же интересны, вплетения акустической гитары так же неожиданны, а вокал всё так же гнусав, но почему то кажется, что другой и не подойдёт. Единственный не очень удачный трек - "Reason". Влияние Katatonia ощущается, только если внимательно вслушиваться, но с таким подходом можно уловить влияние Киркорова на творчество Napalm Death. Вообще, стоит отметить, что Novembre, являясь коллективом изначально довольно самобытным, не отошли от своих традиций и сейчас, - мелодия может меняться на протяжении песни, довольно много итальянского колорита и вкраплений, которые легче услышать, скорее, в классической музыке.
Люди, не слушайте рецензентов, послушайте сами и решите для себя!
P.S. От себя добавлю, что это отличный образчик пост-дума. |
|
|
| |
| | | |
| |
Я не могу сказать, что как-то особенно пристально следил и слежу за творчеством итальянцев NOVEMBRE, хотя и регулярно приобретал их новые альбомы. Как-то музыка братьев Орландо всегда была какой-то нейтральной, не вызывающей ни особого трепета, ни, тем более, неприятия. Зато всегда имелась гарантия, что за свои деньги можно получить порцию добротного мелодичного дум-метал, позднее трансформировавшегося в атмосферный пост-дум. Новая работа итальянцев полностью соответствует этим критериям. Раз ступив на путь, проложенный
ANATHEMA и KATATONIA, это трио решило уже с него не сворачивать. Но вот что удивительно, последние работы упомянутых групп я просто не мог слушать по причине их удивительной занудливости, тогда как "MATERIA" показалась работой, достойной занять приличное место в моей коллекции. Не знаю, что тому причиной (занудливости и здесь хватает - одной песни "Reason" достаточно, чтобы не дослушать альбом до конца), но, скорее всего очень удачное использование итальянского языка и итальянской же национальной (не путать с народной) музыкальной культуры в большинстве песен. Открывающая альбом "Verne" сразу задает ему нужный тон, настраивая слушателя на лиричный лад теми самыми итальянскими мотивами, которые многие русские полюбили еще с незапамятных времен, а следующая за ней "Memoria Stoica / Vetro" поддерживает его удивительно мягкой акустической гитарой, вплетенной в музыкальную ткань. Да, следующая вещь получилась откровенно провальной, но уже "Aquamarine" снова не даст вам заснуть хотя бы тем, что в ней Кармело вспоминает о былых временах и использует скриминг (кстати, не последний раз на альбоме), ну а потом - мощнейший удар из двух настоящих хитов, "Jules" с пробирающей до костей мелодией и чем-то напоминающий неаполитанские песни "Geppetto". Вот после них у меня окончательно пропало желание сравнивать NOVEMBRE с ANATHEMA и KATATONIA, поскольку за последнее время у тех не было даже близких к этим удач. Если бы еще чистый вокал синьора Кармело Орландо не был так гнусав! Но тут уж ничего не поделаешь. Иной тембр он использует лишь эпизодами. К сожалению, во второй части альбома музыканты больше не используют итальянский язык, постепенно сходят на нет и итальянские мотивы - в "Comedia" они уже с трудом различимы, "The Promise" - это ковер песни группы ARCADIA, созданной музыкантами DURAN DURAN, а в "Materia" мы уже слышим материал более характерный как раз для тех групп, которые здесь уже не раз упоминались. Наконец, две последние вещи представляют собой старый неизданный материал, переработанный для этого альбома, и хотя их звучание вполне в него вписывается, иначе как бонусами, без которых вполне можно было бы обойтись, считать их невозможно. Общее же впечатление от альбома - более, чем благоприятное. Для человека, достаточно критично относящегося к современному пост-думу, он вообще может изменить отношение к стилю. Если, конечно, не останется в одиночестве. |
|
|
| |
| | | |
| |
Уважение к лейблу Peaceville у меня все уменьшается и уменьшается. Выпуск трёхдискового сборника My Dying Bride, сильно обесценившего оба их релиза “Meisterwerk”, был неслабым камешком в огород этой конторы. Новый релиз известных итальянцев Novembre, до того обретавшихся на Century Media, - это не что-то неэтичное или просто нехорошее, но – неприятный по своему музыкальному содержанию продукт. Разумеется, с определённой точки зрения. Точка зрения эта состоит в том, что слушать сугубо вторичный и абсолютно неоригинальный альбом совершенно неинтересно. При этом нельзя не отметить, что вторичность, в общем, бывает разная. И если на альбоме “Classica”, который я специально переслушал для контраста и сравнения, группа Novembre с успехом эксплутариовала наработки великих Opeth - и это был приятно слушать, то на “Materia” – что же мы слышим? Почти тотальное копирование Katatonia, причем образца предпоследнего их альбома “Viva Emptiness”, который лично мне нравится примерно так же, как какому-нибудь среднестатистическому офисному «белому воротничку» – заведенная начальством практика оставаться в пятницу на работе до 7 часов. То есть, стилистическая принадлежность примерно 80% музыкального материала альбома “Materia” – занудно-вязкий альтернативный пост-дум/рок с элементами пост-рока и стенающим вокалом, который вызывает в основном раздражение. Правда, в некоторых песнях проскользнули моменты, словно позаимствованные из “Gothic” Paraidse Lost и “Eternity” Anathema. Но, пожалуй, эти моменты - вот и все всё хорошее, что имеется на свежеиспеченном релизе Novembre . Разве что итальянский язык в некоторых песнях тоже пришёлся мне по нраву. Отсюда, пожалуй, можно сделать итоговый и не очень поспешный вывод: альбом рекомендуется к прослушиванию лишь тем категориям слушателей, которые относят себя любителям музыки а-ля поздняя Katatonia. Ну, разумеется, если есть в природе ярые поклонники собственно Novembre, то и они найдут там свои прелести. Что интересно, средняя оценка рецензентов этого альбома на одном из энциклопедическо-металлических сайтов составляет ни больше, ни меньше – 95/100. «Такие пироги». В общем, я считаю, что Peaceville, подписав вторичный альбом в стиле музыки своей основной группы, наверное, прогадал… Так что ждем от него обещанных переизданий ранних альбомов Novembre (и Katatonia, хе-хе). (Диск предоставлен компанией Soyuz Music) |
|
|
| |
| | | |
| |
|
| |
просмотров: 15387 |
And the only shelter I used to know
Is gone lost out of sight
[repeat refrain]
Sarah of the wonders
Of the wonders
Made of wonders
Venivi dall'atrio del cuore
Portando le chiavi del sole
Domani faremo l'amore
E niente potrа mai cambiare
Di questo rimase il rumore
D'un sogno che come nel mare
Si infrange su nere scogliere
D'un nero che puт cancellare
Si dice che il sogno dell'uomo
И far si che il proprio domani
Sia senza calar del Sole
Ma dimmi com'и senz'amare?
Ma I sogni son figli del cuore
Creati in quanto dolore
Spogliati dalla lor ragione
Per questo mandati a morire
2. Memoria Stoica / Vetro
[Pagliuso, C. Orlando, G. Orlando]
Drops of slime big as pies
Stain every single day of your saint's life
Consecution of all the sin you've been put inside,
My beautiful star
Wake up together,
Together we will take the shame from you away
Wake up together,
Together we will take the shame from you away
Wake up together
Together we will take the shame,
Together we will take the shame from you
E c'era come un rumor di vetro infranto
Ed una sensazione di allegria sommaria
Noi eravamo come foglie in quell'Autunno strano
E senza capir perchи ci siam sfiorati piano
E c'era come un rumore di bambini
Noi ome gli altri senza direzione alcuna
D'un tratto quell'Autunno diventт l'Estate
Uno sconquasso, caddi e persi la tua mano
[repeat refrain]
3. Reason
[C. Orlando, Pagliuso, G. Orlando]
Upon the rivers of the day
It blows a cool breeze in the air
Of thoughts and shimmering hours of May
And all its feelings
I dared to walk down by the lane
Calm and fearless in the rain
I felt that you were by my side
Calm and tender
You are the reason for this May
Has washed the purple clouds away
You are the reason for this May
Has washed the purple clouds away
You are the reason for this May
Is warm and fills me with its rays
Listen, all the time we witness miracles,
All the time!
We thought that anyone that has a life
Bear the cross of the passion and of the time
Oh, the way I was blind!
The time I stumbled over your blue eyes
I felt like falling into a pool of joy
And a sort of miracle happened
The ancient fortress vanished at your smile
You are the reason for this May
Has blown all darkness far away
You are the reason for this May
Is warm and fills me with its rays
4. Aquamarine
[C. Orlando, Pagliuso, G. Orlando]
Uncomfort within the improper feelings of this song
I'd rather grey instead of marbled pearly skies
Its imprint is alive like a post-war Stalingrad
A sense of broken Atlantis capes alive
Underside, underwater miles
There's a treasure for you just to find
Light sand stars, precious minerals
A treasure to find
You are my treasure to find
A caress of water, caress of life,
A caress of aquamarine water
Someone is wrong
A lifelessness alive
I won't be long
The time to ask the night
How could it go so abominably wrong
Someone is wrong
A caress of water, a caress of aquamarine dark
A caress of lifelessness alive
A lifelessness alive
5. Jules
[Pagliuso, C. Orlando, G. Orlando]
Penso il passato tornerа solo un giorno
Per portar via questa notte anomala
Quando domani tornerai
In altra vastitа latente
Penso il passato tornerа anche solo un giorno
Lacrime azzurre asciugherа
Quando domani tornerai
Sostanza e veritа
You were alone that day
Behind the screaming crowd, that day
And the rain started falling down
To soothe the thirst for slaughterings
And tomorrow other thunderstorms will come
From east as usual
Then we'll enjoy them with a smile
You were alone that day
Behind the screaming crowd, that day
6. Geppetto
[C. Orlando, Pagliuso, G. Orlando]
Quel giorno il vecchio s'alzт
Sull'onda di un brutto sogno
Capм che era giunto il momento d'andare
"Oh cara vecchia Maria
И molto che non voliamo"
E cosм prese due stracci e salpт per il mare
Quel giorno il mare era un quadro
Di colori scuri, disse
"Guarda un po chi c'и! Mi sei mancato compare!"
Non saprei dirvi il perchи
Di questa storia che ha messo
Amore e dolore
In una sacca sgualcita
Capisci, il tempo del gioco
И oggi l'era del vuoto
E poi son solo preghiere da porgersi al mare
Sound the chime
Sound the chime
Like a sign from high, up high
Yeah, it seems like rain
But no, it won't hurt us again
And the whole landscape is mine
Oh friend of mine, of mine
All alone in this peak of a time
You can only hear this one voice
Tell him what you desire
And it's going to happen...
7. Comedia
[C. Orlando, Pagliuso, G. Orlando]
More and more
The rain lingers on
War only was
To bond us all
Hell no, no war can paint this more sore
The path is packed with bags of coal
And bags of coal from some monstrous soul
And no, no rain can clean this at all
You say, "there's no way-out at all" is something false
But way-out, if it is not far is still getting narrow
The prayers for light result in failure and dismay
But almost yawn, it's a deja-vu sounding horror
Someday I'll take you by the hand
And leave this place without a face
I won't let our world to crumble down and come undone
But it's not now, just let me gather strength,
We weren't meant to be perfect
Some things ain't easy even if they seem to work just fine
Somewhere over that bridge it's done
Hey, the rain it splits as we walk
But war lingers on and some pain lingers on
As we rode the darkness all night long
And there's no rain in this final climb
Where Dante and I have seen such a sight
And Beatrice, my bride
To sleep now it's time
8. The Promise
[Le Bon, Rhodes, Taylor]
Testo The Promise (Arcadia)
Whose tears on a gaping voice
Who's stretching arms match
The hunger of mine
There lips will they never join
But always draw me closer
And further entwined
With a promise dealer understand
All freedoms fade away
To a point of view
Where many different pathways meet
And we're standing on this precipice
With nothing much to gain save
But the deep blue screams
Of falling dreams
With our next move
Heaven hide your eyes
Heaven's eyes will never dry
The shades of a thousand steel
Come flashing by my face
In the fury of war
In desolation and abandoned fields
The hungry make their stand
When they'll stand for no more
Hear the passion in their voices
See the heaven in their eyes
Their hopes and schemes are waiting
Dreams of less than paradise
And sometimes we make promises
We never mean to keep
For blackmail is the only deal
A promise dealer sees
Heaven hide your eyes
Heaven's eyes will never dry
9. Materia (Matter)
[C. Orlando, Pagliuso, G. Orlando]
The time we had birth in light
The time we had been brought into light
We slipped out of their hands and fell into the night
After all this time, still can't choke off the cries
And sail together this night boat lost in time
In slow motion resound
The missing matter discrepancy
Can't disperse the lightnings, echoes abysmal
Because the doorway is there tomorrow
Doesn't mean we're doing fine
To leave the stairs of the absolute means
We are no more the loony ones
The time we had birth in light
The time we'd been brought into light
It rejoins the final blaze disorder
With no sense of losing something
Today I meet you down at sundown time
Immersed in orange light we both revive
Delight of the Sun
Leaving us a caress, while
Fading down, it brings our pain with him away
But war, remember, where it resides
Tomorrow leaves the horror hiding, somehow hiding
10. Croma
[C. Orlando, Pagliuso, G. Orlando]
Andiam sopra ad aspettar
Senti il circo arrivare?
Tutti sopra per giocar
Per la mano, e poi volare
Between the flowers
Amongst the grain
I seek you now
And far away it comes a train
Don't ever want to miss a moment
As we've just begun something
I just wanna be someone
That makes you believe you are not breaking away
And I wonder what on Earth are we awaiting
For the train to tomorrow is here and it is longing
To take us away
And tomorrow there'll be landscapes you just dreamed about
And the sound of the bells
Will sound much realer in this brand-new dawn
Yes tomorrow there'll be still shades of yesterday
But they'll get vaguer and vaguer
As the winter's caress approaches close
I run to you
And I see the sky crying
Crying tears of widow, tears soon wiped dry
And thousand windows look at us dance
This sweet'n'sour theme, a romance
Dance, dance, dance...
Engulf me in your soul
And let those feathered arms fly
11. Nothijngrad
[C. Orlando, Pagliuso, G. Orlando]
Sometimes the night
Brings memories, sometimes the night
Brings feelings you thought they are died
In some dusty, forgotten lost hall of your mind yes, sometimes
The night
This time a sea of ox-eyes
Painting the irises of white
Flooding mi senses with light
Filling my forgotten halls with bright
Because the lanes of the night
Always lead to railways blind
Always lead to the most pointless rhymes
Rhymes of life that sometimes we must write
Take the hand that is given to you
Let yourself to this Sunday morning
We're riding this shore to some-place beyond
So don't ever believe we'd stop by
A thousand years we've got ahead of your eyes [x2]
The further sight, always the farthest of sights
The farthest sight
Pride and might
We believe it's Nothijngrad